Plastrowanie dynamiczne (kinesiology taping) to metoda, dzięki której można złagodzić wiele dolegliwości w sposób całkowicie bezinwazyjny. W swoim działaniu wykorzystuje oddziaływanie sensoryczne, wspierając tym samym procesy lecznicze i wydolnościowe. Odbywa się to poprzez poprawę funkcjonowania układu kostnego, więzadłowego i mięśniowo-powięziowego.

Szerokie możliwości wykorzystania

Metoda plastrowania dynamicznego znajduje szerokie zastosowanie terapeutyczne. Stosowana jest m.in. w przypadku:

• zespołów bólowych kręgosłupa i stawów (np. zespół bolesnego barku, dyskopatie),
  • zmian zwyrodnieniowych stawów,
  • zespołów przeciążeniowych,
  • nerwobólów,
  • stanów po operacjach chirurgicznych i ortopedycznych,
  • urazów ortopedycznych (np. zwichnięć, skręceń, złamań),
  • obrzęków / wysięków,
  • blizn po szyciu chirurgicznym (np. cesarskie cięcie, przepukliny brzuszne),
  • stabilizacji stawów w celu zmniejszenia ryzyka urazów.

Szybkość działania

Kinesiology taping wyróżnia się szybkością działania. Efekty terapeutyczne pojawiają się już po 24 godzinach. Dzięki temu istnieje możliwość zapobiegania powstawaniu patologii, co pozwala przywrócić oraz zachować właściwe funkcje organizmu.

Metoda plastrowania dynamicznego przyczynia się m.in. do:

*zwiększenia zakresu ruchomości stawów,

• świadomej kontroli napięcia mięśniowego,
  • wyeliminowania dolegliwości bólowych,
  • stymulowania zakończeń nerwowych,
  • redukcji stanów zapalnych,
  • usprawnienia mikrokrążenia,
  • korygowania niewłaściwej pozycji stawu oraz ułożenia mięśni, powięzi i skóry.

Bezpieczeństwo stosowania

Decydując się na plastrowanie dynamiczne, masz pewność 100% bezpieczeństwa. Posiadamy w tym zakresie doświadczenie, a ponadto każdą aplikację poprzedzamy wnikliwym badaniem. Wykonujemy testy przesiewowe oraz badania kontrolujące funkcje układu mięśniowo-powięziowego. Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie postawić trafną diagnozę oraz zastosować odpowiednią technikę plastrowania.